det är visst nån som är tillbaka

Har varken haft tid eller ork till att skriva, men nu sitter jag här igen. Var i Kristianstad i fredags, riktigt trevligt faktiskt :) Träffade några man inte träffat på ett tag och så. Sen har det varit så varmt, jag har avlidit flera gånger de senaste dagarna. Igår var man i Höör, sen tillbaka till hålan, med lite folk. Trotts värmen så hade jag kul. Idag har det varit mycket svalare ute, men ändå har jag stannat inne mestadels av dagen. Jag har inte orkat någonting, har varit helt off. Om två veckor fyller jag år, jag borde vara glad, jag borde längta. Det gör jag inte. Ett helt år har gått sen jag fyllde år, för ett år sen längtade jag. Men nu känner jag inte att jag har så mycket att längta till. Förra året hade det hänt så mycket, och jag trodde att det kommande året skulle bli ännu bättre. Det har inte hänt så mycket sen dess, inget har väl blivit som jag trodde. Jag har ingen mer än mig själv att skylla. Denna sommaren skulle kunna bli den bästa sommaren jag haft, men istället låter jag mitt fega inre hålla mig kvar hemma. Jag vågar inte, förra året räckte det med att hänga med alla och saker bara hände. Detta året borde jag ta ansvar för mig själv, men nej, jag orkar inte. Jag tror jag är för feg och för mesig. Dags att göra något åt saken ? Jo visst. Kommer det hända ? Nej, förmodligen inte..
Men som sagt, om två veckor blir jag äldre. Egentligen bara en dag som ändrar min ålder, äldre blir jag ju hela tiden. Jag förstår faktiskt inte varför man firar födelsedagar, jag kan tycka det är jättekul med födelsedagar, men jag förstår ändå inte. Man firar att man blivit äldre. Är det verkligen något att hurra för ? Själv vill jag tillbaka några år, ibland i alla fall. När man inte behövde ta något större ansvar och man kände att man hade tid till misstag. Nu har jag åldersnojja, jag ska bli sjutton, och jag börjar redan klaga över min ålder. Mitt liv har ju inte ens börjat än.. Men jag borde ha förberett mig inför livet för längesen, det har jag inte gjort och därför vill jag inte bli äldre. Inte än.. Skulle säkert kunna skriva mer, om.. allt möjligt. Men då blir det alldeles för långt. Så.. Have it.

Lalala!
Tjaa / Misse

tänker inte låta dej sitta inne länge till.

2010-07-15 @ 16:12:09

Kommentera inlägget här:

Du heter
Kom ihåg mig?

E-post och sånt: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något dåå! :>

Trackback
RSS 2.0