Måndag

Dag 12; 10 sanningar om mig
Okej.. here we go!

1. Jag hatar ljudet och känslan av.. "hud". Hahah >< Alltså.. Om man drar med handen över en rygg, till exempel, jag klarar inte av sånt. Eller om man "gnuggar" sina handflator mot varandra snabbt. Usch! Samma sak med naglarna mot ett glas taget direkt från diskmaskinen, eller en gaffel hårt mot tallriken. Ja, ni förstår :>

2. Jag är väldigt nojig av mig, speciellt när jag är ensam. Jag kan gå runt i lägenheten och titta under sängen och sofforna innan jag lägger mig, för att vara säker på att ingen annan är här. Är även ganska mesig av mig när jag är med personer som inte är rädda alls, fast jag visar inte det så mycket (tror jag, haha), men om jag är med personer som är minst lika nojiga som mig så blir jag lugn. Kan vara kul att skrämma upp vissa ibland, men hatar när andra gör så mot mig. Hmm xP

3. Jag tänker för mycket när jag ska sova, jag tänker på det mesta och därför kan det ta timmar innan jag somnar ibland. Vilket resulterar till dålig dygnsrytm och närvaro i skolan och sånt.

4. Jag klarar inte av att ha all uppmärksamhet riktad mot enbart mig, speciellt inte när det gäller redovisning eller idrott. Prestationsångesten stiger högt och tar över helt. Jag har till och med gråtit på ett antal idrottslektioner för att jag inte klarat något jag borde ha gjort.

5. När jag har tråkigt så äter jag, när jag till exempel sitter hemma en hel dag så kan jag sitta och bara äta, konstant, full med ångest, men kan inte sluta. Något jag försöker sluta med!

6. Jag kan inte simma. Eller.. Jag kan ta mig framåt i vattnet, men simning vet jag inte om man kan kalla det. Jag får panik om jag inte bottnar och börjar andas väldigt ansträngande. Har aldrig velat lära mig simma, just på grund av paniken, som har påverkats en del av att jag höll på att drunkna när jag var tre år. Men jag måste väl lära mig förr eller senare, hehe.

7. Jag kan bli svartsjuk, på mina närmsta vänner. Jag är rädd att förlora dem som betyder så mycket, eftersom jag inte hade klarat mig utan dem. Känslan av att behövas ibland, att personer vänder sig till mig när de vill prata, och att någon anförtror sig till mig, gör mig på något sätt mindre rädd. Men jag hatar att erkänna att jag kan bli svartsjuk, och detta är första gången jag säger det rakt ut. Jag försöker göra allt för att inte verka ett dugg svartsjuk, jag vill inte att någon ska känna sig "kvävd", och ibland försöker jag lite för mycket..

8. Ibland när jag kollar film, eller bara sitter vid datorn, så kan jag komma på mig själv att bara sitta och flina som nå jävla fån. Lite awkward ibland, men äh!

9. Jag tycker om barnfilmer. När jag är sjuk så brukar jag ligga i soffan med täcke och kuddar och kolla barnprogram. Awesome!

10. Jag hatar att vara elak, eller att verka bitchig. Jag klarar inte av när folk har något emot mig, oftast inte i alla fall. Men ändå kan jag bli elak mot vissa personer, jag har en humor som inte alltid är så schysst och då kommer jag på mig själv först efteråt och då ångrar jag mig jättemycket. Jag kan också bli lite "go-with-the-flow"-ish, i helt fel situationer. Kan hända att jag säger skit som jag absolut inte menar, bara för att.. Jag vet inte varför.. Skuldkänslorna hamnar på topp i alla fall!

Såå.. det var väl det. Hoppas jag inte skrämt bort allt för många människor nu bara!
Och nu ska jag publicera detta inlägg och ångra mig för att jag gjort det.
Have it!

Lalala!
Tjaa / misse

hmm intressant <3

2011-02-01 @ 07:17:40
Tjaa / idan

Hmm, det lät nästan ironiskt >< <3

2011-02-01 @ 09:29:39
Tjaa / Joel

Barnprogram en måndagsmorgon när man är sjuk..

är.. Guld.

2011-02-01 @ 10:19:38
Tjaa / idan

Jamen precis!

2011-02-01 @ 14:23:59

Kommentera inlägget här:

Du heter
Kom ihåg mig?

E-post och sånt: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något dåå! :>

Trackback
RSS 2.0