Torsdag

Dag 3 – Min favorit årstid och varför.

Mjaa.. Höst och vår är nog mina favoriter.
Vintern är väldigt mysig, när man sitter inne och ser snön falla utanför fönstret. Allt blir så vackert och charmigt när snön har lagt sig, och jag har alltid tyckt att det är en speciell känsla när man stiger upp på morgonen och det fortfarande är mörkt där ute när man sitter i köket och dricker sin varma choklad. Men det är lite för kallt, och blött (när snön får för sig att smälta), för mig. 
Sommaren är väl ganska underbar, när man sitter utomhus på kvällarna och bara umgås med alla fina människor. När alla festivaler sätter igång och alla runt om är så pigga och glada. Och det är väl ändå lite gulligt när man ser alla som går och klagar på alla satans myggbett och alla som springer från alla getingar. Dock är sommaren en hemsk årstid,, den är alldeles för varm för mig, jag klarar knappt av att gå ut mitt på dagarna. Jag mår rent ut sagt dåligt, både mentalt och fysiskt, på dagarna när jag inte vet vart jag ska ta vägen för att slippa den outhärdliga värmen. Usch.. Tyvärr!
Men våren är underbar! När det är sådär lagom varmt, lagom mängd sol om dagarna och när man kan se hur alla träd och gräsmattor får tillbaka sina färger. När alla människor blir sådär sprudlande glada för att de vet att sommaren snart är kommen, och man längtar till så mycket som ska hända. Jag älskar våren!
Och hösten.. som just nu visar sig utanför mitt fönster. Mysigt, väldigt mysigt. Det är mörkt på morgonen, och jag gillar att vara sådär småfrusen (ibland iaf), så man kan krypa ihop i soffan med filt och bara mysa. När löven regnar ner från träden, och alla lövhögar att dra fötterna genom. Folk börjar dock bli lite griniga, för att de tycker att sommaren ska återvända, men det gör mig inget. Bara att börja längta till nästa vår och sommar!
Alla årstider har ju sin charm, jag gillar och ogillar väl alla. Så mycket text om ingenting,, men jag har faktiskt tråkigt.. Äh!


Måste bara berätta att vi beställde våra underbart fina studentmössor och grejer idag! Varje gång jag tänker på det så blir jag sprallig och glad. Kan inte fatta att det bara är typ.. åtta månader kvar!? Ledsen är jag också, dock, eftersom jag kommer sakna min sjukt awesome klass och skola sen. Men jag överlever nog! Fiifasen vad kul, i alla fall!
Och på tisdag är det studentfest på Harrys, temat är "Ursäkta, jag har kommit fel!", och man ska klä ut sig. Jag ska vara pirat, imorgon ska jag och Elin till Mixhuset, och på måndag drar jag, Elin, Johan och Anna till Butterick's för att fixa lite grejs. Nice! 
Och Ullis fyller år idag, så grattis på henne!
Och må Steve Jobs vila i frid, Apples grundare som tyvärr avled igår.
Med det sagt så avslutar jag för idag. Have it!

Lalala!

Kommentera inlägget här:

Du heter
Kom ihåg mig?

E-post och sånt: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något dåå! :>

Trackback
RSS 2.0